sobota 6. srpna 2011

Bylinky z naší zahrádky

... dnešní příspěvek bude z naší zahrádky - díky slimákům tedy spíše z "květináčkové zahrádky" a navíc je mám takhle hezky po ruce, u každých dveří něco :-)) ....

... tyhle nás vítají u hlavních dveří...


... takhle jsem letos využila staré štafle ... bylinky na terásce ...


 


 


...naše holky je milují, všechny druhy :
petržel naťovou hladkou/kudrnku (Petroselinum Crispum/convar) - do polívky, salátů, dipů a dresinků

pažitku (Allium Schoenoprasum) - do polívky do sýru cottage, dipů, na brambory s máslem :-)) ....

celer naťový (Apium graveolens subsp. secalinum) - bez toho si nedovedu představit vařené brambory, ale také je výborný do polívek, zejména vývarů...

bazalku (Ocimum basilicum) - mozarella + ocet balsamico + olivový olej + čerstvá bagetka, do špaget, na pesto......

... těchto 4 výše uvedených mám větší zásoby, neb mi je holky "ožírají" pokaždé, když jdou kolem :-))

 a další jsem zapomněla vyfotit, ale ještě máme - to už i volně v zahrádce : 
libeček (Levisticum officinale) - do polévek.....
matešídoušku (Thymus serpyllum L.sp.coll.) - u nás pouze na okrasu :-)
majoránku (Organum majorana) - do česnečky, bramboračky, .........
šalvěj (Salvia Officinalis) - na kloktání :-)
meduňku (Melissa officinalis) - u nás opět pouze na okrasu....
oregáno (Origanum vulgare) - na špagetky, pizzu, .....

tohoto krasavce mám vyfoceného :-))
řepík lékařský (Agrimonia eupatoria) - u nás zatím pouze pro krásné žluté květy :-))


Žádné komentáře:

Okomentovat